DWIE JEDNOSTKI TRENINGOWE W CIĄGU DNIA?

Trening i odnowa, to dwie różne, ale nieistniejące bez siebie rzeczywistości. Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trenując musimy poświęcić kilka dni w tygodniu na regenerację – w praktyce jednak bywa różnie – niestety.

 

A co możliwością wykonania dwóch treningów w ciągu dnia? Czy jest to możliwe? Tak! Jest to możliwe. ALE!! Należy mieć na względzie rozsądne podejście do tematu. Osoba, chcąca podejść dwa razy w jednym dniu do treningu powinna poradzić się w pierwszej kolejności profesjonalisty w danej dziedzinie!

Dobranie dwóch intensywnych treningów w ciągu dnia nie koniecznie będzie najzdrowszym i najbardziej zrównoważonym podejściem. Rozsądniej będzie mieszanie ćwiczeń, które są komplementarne w swych reżimach, np.: podnoszenie ciężarów i jogging, pływanie i joga, ćwiczenia kalisteniczne (z własnym ciężarem ciała) i pilates/stretching. Metoda mieszania i dopasowania może pomóc zapobiec przetrenowaniu i wypaleniu.

Nie tylko do doboru rodzaju treningu powinniśmy podejść indywidualnie, ale również do odczuć naszego organizmu jakie doznajemy po wykonaniu wybranych jednostek treningowych. Po mniej więcej dwóch tygodniach pracy, zwróć uwagę na to jak się czujesz zarówno emocjonalnie, jak i psychicznie. Jeżeli odczuwasz zmęczenie, znużenie, czy też zniechęcenie może to oznaczać, że powinieneś wprowadzić skalowanie intensywności i ilość treningów.

Odpowiedź na pytanie, ile tak naprawdę powinieneś, czy też możesz trenować w ciągu dnia zależna jest od jednostki, a także celów. Jeśli jesteś sportowcem, treningi dwa razy dziennie mogą okazać się bardzo pomocne i skuteczne. Jeśli jednak ćwiczysz tylko po to, by utrzymać zdrowie, kondycję, treningi o takiej gęstości prawdopodobnie nie będą konieczne.

Jeśli podjąłeś już decyzję o wprowadzeniu większej ilości treningów w ciągu dnia pierwszy trening może składać się z ćwiczeń siłowych, zwiększających masę mięśni, drugi natomiast może być treningiem cardio, czyli kondycyjnym. Takie podejście może dać nieocenione efekty. 🙂

 

Należy jednak pamiętać, że po intensywnych treningach w sposób szczególny nasze ciało domagać się będzie odpoczynku, chwili na regenerację.

Jeśli dziś trenujesz grupę mięśni naramiennych, bicepsy i klatkę, to jutro zrób trening na nogi, plecy i brzuch. Daj odpocząć zmęczonym mięśniom. Jeśli jeden dzień okaże się nie wystarczający, zrób dwa, trzy dni przerwy dla bardziej wymagających partii ciała. Takim podejściem unikniesz kontuzji i przetrenowaniu.

Rozkładanie siły podczas treningu bywa sztuką, której każdy z nas musi nauczyć się indywidualnie, wg swoich potrzeb i możliwości. Warto zdać sobie sprawę, iż w pierwszej fazie treningu mamy najwięcej siły i mocy, którą warto odpowiednio spożytkować, kończąc trening spokojniejszymi, wymagającymi mniejszej siły i kondycji ćwiczeniami.

 

Jeśli masz zamiar czerpać korzyści z ćwiczeń wykonywanych dwa razy dziennie, to koniecznie musisz skoncentrować się na odpowiednio dobranym pożywieniu. Eksperci zalecają jedzenie stosunkowo dużych porcji zaraz po treningu, złożonych z prostych węglowodanów, jak również z dużą ilością białka.

Ponadto, sen. Nie zaniedbuj go. Sen regeneruje, ładuje nasze „bateryjki” na nowo. Bardzo często okazuje się, że sen, wypoczynek wygrywa nad kolejnym treningiem. Nie walcz, nie zmuszaj się wówczas do aktywności fizycznej, po prostu oddaj się błogiej drzemce!

You may also like...